20 november 2014

Snart blir det bok.

Snart är jag färdig med en bok. Ska beställa ett test-ex någon av de närmaste dagarna, och om inte alltför mycket behöver fixas till så kan den finnas på riktigt inom några veckor. Sådär så nån kan köpa den i en internetbokhandel och hålla den i sin hand och läsa den. Det är coolt tycker jag. Egentligen var det mest det jag ville säga faktiskt. Att det är coolt.

Fast jag ville också säga att jag tänkte ge bort några böcker som recensionsexemplar, till någon som har en blogg och har lust att recensera den där. Alltså det kan vara vilken blogg som helst (med hur få läsare som helst). 

Vet du redan nu att du är sugen på att få en kan du skriva ett mail till mig på regnlund (snabel-a) gmail (punkt) com. Skriv namn, adress och bloggadress. Lottar ut dem sen nån gång, om det är många som anmäler sig. Är det bara typ tre kan ni ju få var sin. Eftersom jag inte vet exakt när boken är färdig än återkommer jag med datum för lottning, och påminnelse om att man kan delta.

Skriver du på någon stor och/eller professionell blogg, eller i en tidning eller nåt, och har lust att recensera boken där, så är det bara att säga till så kan du få en bok helt utan att delta i utlottning. Maila mig namn och adress och vilket sammanhanget är bara, så ordnar det sig.


Den blir ganska fin alltså. Ja. Jag ville säga det bara. Nåt sånt, om att det är coolt och att den är fin. Att jag är ganska stolt. (Och kanske lite osäker på om nån annan än jag ska gilla den.)


Den här boken är till dig. Du som är liten och finns inuti. Du som är skadad, förvirrad, övergiven, eller som bara behöver något, någon. Som inte vill vara lika ensam mer.

Här finns tröst, stöd och oensamhet. Och en hel del försök att förklara sånt som är svårt att förstå, sånt som brukar trassla ihop sig till obegriplighet.


Boken vänder sig främst till människor med komplex PTSD eller dissociativa störningar, men delar av boken fungerar också för den som på ett annat sätt har ett inre barn som behöver tas om hand. Kanske kan boken även vara till hjälp för den som lever nära eller jobbar med människor som har små delar inuti. 





Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Kommentarfältet är inte för debatt. Vill du debattera kan du tex ta upp ämnet i Psykbubblan.

6 kommentarer:

  1. Gråter ju typ när jag läser. Att det liksom finns någon som orkar se att det finns någon liten inuti. Som inte bara avvisar. Som tar sig tid att skriva en hel bok.

    SvaraRadera
  2. underbart! är glad för din skull!

    SvaraRadera