31 augusti 2014

Sommarens texter om trauma och dissociation.

Det är höst nu. Jag bestämmer det. För att augusti tar slut idag, och för att min termin börjar imorgon. Just nu handlar det så mycket om att gå in i nåt nytt för mig. Att försöka smita ifrån sjukförsäkringssystemet, psykiatrin, allt det som alldeles för länge snarare handlat om att urholka mig och tömma mig på sånt som kraft, färg, hopp, än det handlat om att hjälpa mig. Jag testar att dra. Det känns så, som att smita, att försöka klara nåt som egentligen är för stort, och det är ungefär lika korkskalligt av mig som det är bra gjort. Jag är glad i alla fall. Och irriterad på att jag blivit utförsäkrad så jag just nu officiellt är arbetslös (om än tillhörande arbetslivsintroduktionen, inte arbetssökande). Jag hade gillat att få friskskriva mig.

Ja. Nåt nytt börjar här, och det känns bra då, att sätta punkt för den här sommaren. I sommar har jag (mest) publicerat texter som på olika sätt rör trauma och dissociation. De har varit lite annorlunda än de texter jag för det mesta skriver här. Och de är gjorda för ett annat sammanhang. Jag ville ändå att de skulle finnas också här. Så då fick de göra det. Finnas här.

Bloggen kan blir sig lite mer lik igen nu. Jag ska försöka hålla den vid liv. Jag fortsätter som jag gjort ett tag, att publicera en text varje söndag. Och kanske ibland peta in nåt emellan. Det är min plan. Hur verkligheten blir visar väl sig, den blir inte alltid som man planerar. (Det förvånar mig för det mesta mer när den faktiskt blir som planerat.)

Om du inte orkar scrolla för att hitta de inlägg om trauma och dissociation jag publicerat i sommar, så hittar du dem via länkarna i listan nedan. De som är kursiva är lite mer personliga texter, de andra är mer av faktatexter.



Övriga inlägg jag skrivit som handlar om dissociation hittar du under etiketten dissociation. (Du kommer dock få scrolla dig förbi de ovan nämnda inläggen om du klickar på etiketten för att hitta fler texter. Eftersom de är skrivna senast så kommer de överst.)





Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Kommentarfältet är inte för debatt. Vill du debattera kan du tex ta upp ämnet i Psykbubblan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar