20 december 2015

God jul & kreativitet och läkande & vi hörs på andra sidan tentandet.

Den här hösten har det inte funnits så bra med plats för mina egna tankar. Det har varit tråkigt, för att det blivit så fullt av andra saker i mitt huvud och för att det på nåt vis känns ensamt när jag inte får plats där. Och tråkigt för att vissa saker inte gått, som att hålla igång den här bloggen på allvar.

De goda nyheterna är att det kommer bli annorlunda när denna terminen väl är över. Jag har fått ett stipendium så jag kan ägna delar av våren åt att skriva. Är mycket tacksam för det, för jag har saknat att ha plats för mina tankar och ord.

Fast nu ska jag först ha lite jullov. Och sen ska jag klara några veckor med för mycket uppgifter och tentor. Men sen. Sen ska allt bli annorlunda. Eller ok, inte allt. Men nåt.

Tills dess får ni klara er med ännu en repris, nämligen av förra årets julspecial om kreativitet och läkande. Kanske blev den aldrig läst då, eller så vill du läsa den igen? Här är den iaf. Var en text om dagen då, men nu kan man göra som man vill, såklart.

Och jag önskar er alla en god jul, att det ska bli så bra som möjligt, vad ni än gör, att det ska gå att stå ut med det som egentligen är för svårt, och att värme och ljus ska nå er.

Vi hörs.


Julspecial från förra året:



Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Kommentarfältet är inte för debatt. Vill du debattera kan du tex ta upp ämnet i Psykbubblan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar