3 juni 2012

Sommarlov.

Jag har en svacka i tron på att något spelar någon roll, att världen kan förändras, att saker kan bli bättre. Jag orkar inte skriva här då. I brant uppförsbacke, utan känslan av att det är möjligt att det vänder. Det blir för tröstlöst.

Så jag tar mina ord nu, packar ner dem i en väska och går nånstans där det känns lugnare. Nånstans där det är platt, inte uppförsbacke. (Jag bor ju i Malmö, det lär inte vara svårt att hitta en sån plats). När jag vilat ett tag tror jag att jag hittar tron på förändringen igen. Känslan av att något spelar roll, gör skillnad.

Tills dess tar jag sommarlov härifrån. Räkna med att jag är tillbaka i augusti eller så. Kika förbi då. Eller följ mig via twitter eller facebook, så missar du inte när jag är tillbaka. När hoppet hittat hem.




Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Vill du debattera utifrån det du läst får du gärna ta upp det i Upprop för en ny psykiatris facebookgrupp. Kommentarfältet är inte för debatt.

9 kommentarer:

  1. Ønsker deg god sommer. Vil bare si at jeg leser det du skriver med stor interesse selv om jeg ikke kommenterer så mye.
    Du skriver klokt om mange veldig viktige ting. Så jeg ser frem til du er tilbake.
    Vanskelig å si hvordan slik blogging virker. Men jeg tror nok det betyr mye for enkeltmennesker. Systemene derimot, er litt mer ugjennomtrengelige.

    SvaraRadera
  2. Ojdå. Jag förstår att du känner så. Det gör jag med titt som tätt. Men jag liksom bara måste hitta hoppet för att orka leva så på något sätt gör jag det. Stannar i min värld och tar det lugnt, är med mina intressen och de jag gillar - stänger ute världen och jobbiga nyheter en stund. Kan inte läsa och höra för mkt negativa nyheter och elände för det går in i mig. Så det får vara. Man får ta hand om sig själv först och främst. Återhämta sig, hämta kraft. Sedan kan man göra något för väldens problem men inte för mycket på en gång. Får känna av bad man klarar. Kram på dig. Skulle bli jätteglad att läsa mer för jag gillar det du skriver, de kloka tankar jag läser. Kram

    SvaraRadera
  3. Tack för era ord. Och jag kommer tillbaka. Men ja, jag behöver ha världen lite på avstånd just nu. Vara med dem jag har nära, i den världen jag har nära.

    SvaraRadera
  4. Noen ganger er det viktig og riktig å rulle inn antennene - jeg kaller det egotid.

    Jeg håper å få lest mye mer i bloggen din i sommer - det er mye interessant her.

    SvaraRadera
  5. Svar
    1. @regnlund

      finns twitterwidget i menyn till höger på bloggen, så det går bra att klicka direkt på den om man vill.

      Radera