11 december 2018

Böcker och dissociation

Kände att jag ville skriva en liten uppdatering, kanske framför allt för att tipsa om antologiprojektet. Det är ett projekt jag dragit igång som handlar om att skapa en antologi där människor som själva upplever eller har upplevt dissociation berättar.

Tog visst lite tid för mig att komma loss och skriva det här inlägget, så arbetet har pågått ett tag. Det har bestämts att boken kommer ha tre olika teman:

  • Orsaker till dissociation / varför man börjat dissociera
  • Hur en vardag med dissociation kan se ut
  • Erfarenheter av vård och myndigheter
Deadline är den 15 januari och både bilder och texter är välkomna.

Just nu (fram tills på söndag) pågår en julmarknad på sociala medier, där det går att köpa saker och samtidigt stödja projektet eftersom alla pengar går till vår kickstarter-insamling. Och känner någon för att bidra till insamlingen utan att köpa något är det såklart också ok. Skänker man 500 kr eller mer kan man dessutom få ha med ett meddelande på en sponsorsida i slutet av boken.

Mer info om projektet finns på: regnlund.se/antologi
Kickstarter-insamlingen kommer du till om du klickar här. 

För att följa vad som händer i projektet och för att hitta julmarknaden är instagramkontot bäst: instagram.com/antologiprojektet
Men för den som inte gillar instagram finns även en fb-sida: facebook.com/antologiprojektet

Frågor, bidrag och annat som rör antologin skickas till antologiprojektet@gmail.com


Du som finns : Böner och tankar i vintern (häftad) Till dig som är liten och finns inuti: Breven frÃ¥n bloggen (e-bok)

När jag ändå skriver vill jag passa på att tipsa om att jag släppt två böcker i höst. Den ena är breven till små delar som fanns på min 1177.se-blogg (bloggen är nu borttagen) och heter Till dig som är liten och finns inuti - Breven från bloggen.

Den andra är en bok med böner som heter Du som finns - Böner och tankar i vintern.

Mer information om dem finns på min hemsida: regnlund.se
De går att köpa direkt av mig: etsy.com/shop/regnlund
eller i lite olika näthandlar, bra pris kan du hitta via bokfynd.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar